Jezelf zeker voelen voor de klas

Jezelf zeker voelen voor de klas


De problemen die je hebt voor de klas, zijn waarschijnlijk dingen die je in andere aspecten van je leven ook tegenkomt. Daarom was het nuttig om ermee aan de slag te gaan. Ik ging er met open blik in en ik wilde het graag onderzoeken. Ik was gewoon heel benieuwd.


Alleen had ik vooraf een beetje twijfel over of mijn problemen voor de klas wel in de context begrepen zouden kunnen worden. We kenden elkaar niet. Hoe moet ik in een redelijk kort tijdsbestek een beeld van mezelf geven en hoe ik voor de klas ben? En hoe kunnen die dingen dan in hun context gezien worden? Daar zat ik van te voren wel een beetje mee.


Mijn ervaring met de coachsessies was goed.


Het was wel even wennen aan de methodiek. Ik had nog nooit op zo’n manier gewerkt, met de mentale ruimte en die gekleurde schijven die je had. Dat was nieuw voor mij en ik moest aan die manier van denken wennen. Ik was eerst ook een beetje sceptisch, dat kwam ook naar voren in onze gesprekken. Maar toen ik het eenmaal had aanvaard, kon ik verder komen.


Jouw aanpak is anders.


Want in plaats van dat je vooral gaat praten, ben je wat actiever. Dat dwingt je tot een andere manier van denken en redeneren en dat vond ik waardevol.


Jij gaat ook heel erg op het gevoel zitten. En waar in je lijf je de emoties voelt. Daar was ik me ook nooit zo van bewust dat die gevoelens een plek hebben.


En je probeerde bewust niet in te vullen. Ik was dan aan het vertellen en dan probeerde je met mijn eigen terminologie verder te gaan. Je stuurde het wel, alleen op zo’n manier dat ik zelf tot nieuwe inzichten kwam en dat is heel waardevol.


Het resultaat van de sessies was dat ik nu inzicht heb gekregen in twee kanten van mij die hetzelfde doel voor ogen hebben, maar niet altijd samenwerken.


En dat vind ik een waardevol inzicht.


En dat ik gewoon waarden en standaarden heb en dat het nuttig is om dat gewoon te accepteren. Ik hoef ze niet overboord te gooien, ik kan ook denken: probeer er gewoon mee samen te werken in plaats van het weg te redeneren.


Ik zou jouw coachtraject aanbevelen aan beginnende docenten die vastlopen en problemen hebben met zichzelf zeker voelen voor de klas.


Als je daar tegenaan loopt is het goed om te weten: er zijn mogelijkheden om zo’n coaching aan te gaan en ik heb daar zelf veel aan gehad.


Je bent heel aardig en open.


Dat is niet onbelangrijk. Er is wel een soort klik nodig als je zo iets aangaat en dat heb ik ervaren.


Contactgegevens


TEL: 0640323587

EMAIL: email@maikecoacht.nl


BTW NL190841539B01

KvK 69690952

Rek.: NL76KNAB0257134867