Ontspannen voor de groep

Ontspannen voor de groep


Al vanaf de eerste ontmoeting vond ik je heel prettig in de omgang en ik dacht: ik laat het gewoon over me heenkomen.


Bij de eerste sessie had ik het gevoel dat ik er wat aan had, maar ik kon het op dat moment nog niet toepassen. Het werd in iedere sessie steeds duidelijker waar het naar toe ging. Telkens na een sessie ging ik weer met goede moed weg.


Ik had zo ie zo een meer positief gevoel en ook voor de klas uiteindelijk een meer ontspannen gevoel.


Het was op dat moment voor mij heel nuttig om te zien waar ik de verschillende klassen plaatste in de ruimte en dat dat al direct mijn gevoel aangaf. Ik had ook helemaal niet door dat ik bepaalde beelden had bij klassen. Ik dacht dat ik er vrij open inging iedere les. Door de mentale oefening kon ik het negatieve gevoel neutraliseren. Ik merkte dat ik met een ander gevoel die klas inging. Ik was niet meer zo gericht op de negatieve kanten van die klas, maar meer op ‘wat kan ik doen om met deze klas om te gaan’. Vanuit een neutrale positie.


De sessies hielpen om verder te kunnen met die klas en er goede lessen van te maken.


Zoals jij het aanbod had ik er nog nooit naar gekeken. Zelf had ik iedere week leerdoelen rondom ordeproblemen en iedere week had ik het gevoel dat ik maar wat aan modderde en niet echt vooruit kwam.


Jij zette mijn ordeprobleem even helemaal aan de kant en veranderde het perspectief naar waar ik echt mee zat.


Het probleem waar ik mee dacht te zitten was niet het daadwerkelijke probleem. Ik zocht het meer bij oppervlakkige dingen en oplossingen. Jij liet zien dat het iets dieper ligt allemaal. Dat het dus echt gaat om voor mij fundamentele dingen, die ik belangrijk vind. Dat realiseerde ik me al gedeeltelijk, maar jij liet dat helder worden.


Wat je op college krijgt is vooral theorie en wat jij doet is praktisch, meer van het doen en het ervaren. Dat is anders dan alleen maar horen wat je anders kunt doen. Dat maakt een heel groot verschil. Het was ook geen aardverschuiving wat mijn aanpak van ordeverstoring betreft, maar ik stond gewoon anders voor de klas, zelfverzekerder. Dat maakt het grote verschil. Dat maakte dat de groep mij ook weer anders benaderde.


Het maakte ook dat ik er gewoon een beetje afstand van kon nemen. Dat vond ik ook heel fijn.


Het heeft me ook geholpen dat ik het mezelf allemaal niet meer zo erg aantrek als er een les slecht is gegaan. Ik accepteer het nu gewoon en kijk wat ik eruit kan halen voor de volgende les. Ik ga er relaxter in. Dat heeft mij echt heel erg geholpen en nu nog steeds. Want ik merk dat ik de eerste lessen na de zomervakantie ontspannen voor de groep sta. Ik heb vorige schooljaar de hele tijd het gevoel gehad dat ik de hele dag met de klassen bezig was. Het feit dat ik dat nu gewoon even uit kan zetten en kan denken ‘ja ja, het zal allemaal wel, ik doe gewoon wat ik voor de klas moet doen en daarna maakt het niet uit’ dat is gewoon zo fijn.


Dat je die knop om kunt zetten.


Ik zou dit aanbevelen aan mensen die ergens mee vastlopen en het gevoel hebben niet verder te komen in de ontwikkeling. Bijvoorbeeld docenten in opleiding, maar ook heel veel anderen mensen. Ik denk dat dit soort oefeningen gewoon heel goed is om meer inzicht te geven. Je nam telkens heel veel tijd om mij verder te helpen.


Je komt heel kalm over, heel rustig en dat maakt dat je zelf ook meteen rustig wordt.


Het gebouw is ook heel prettig, het voelde telkens als een warm bad. Ik was helemaal niet bang en schaamde me nergens voor. Ik kon gewoon open zijn, gewoon heel prettig.


mei-juni 2018

Arnhem

Contactgegevens


TEL: 0640323587

EMAIL: email@maikecoacht.nl


BTW NL190841539B01

KvK 69690952

Rek.: NL76KNAB0257134867